G-Power G4 BMW Z4 – nie je ´Zetko´ ako ´Zetko´
G-Power G4 BMW Z4 – nie je ´Zetko´ ako ´Zetko´Nemecký úpravca G-Power očividne naozaj nemá čas na nejaký ten odpočinok a tak neustále vymýšľa stále nové a nové varianty tuningových balíkov. V jeho tunerskej hlave sa nedávno zrodil nápad upraviť nemecké kultové žihadlo v podobe coupé, s označením BMW Z4. Ako to celé dopadlo sa dozviete o pár riadkov nižšie.Kvality firmy G-Power sú väčšine z nás známe. Sériové auto vie pretvoriť s poriadnou dávkou majstrovského cítenia, ale zároveň pozná hranicu medzi krásou a gýčom. Nedávnym počinom firma G-Power opäť ukázala, čo jej ide najlepšie a naladila tak všetkých majiteľom BMW Z4. Exteriér G-Power začal svoj „rozprávkový príbeh“ osadením aerodynamických prvkov. Vprednej časti sa teraz vyníma nový nárazník, ktorý je charakteristický svojou spodnou časťou. V nej je integrovaná štvorica hmlových, resp. denných svetiel, medzi ktorými je podlhovastý otvor sprístupňujúci vzduch medzichladiča. Línie predného nárazníka sú príjemne oblé, jednoznačné a efektne dopĺňajú už od výroby štýlový dizajn. Bočné línie auta sú „poznačené“ novými prahovými nástavcami, pred ktorými si tuner G-Power zaslúži poklonu. Tieto nástavce totižto nie sú z tých „obyčajných“ okukaných, ale ich tvar ich radí do úplne inej kategórie. Nielenže sa perfektne hodia k autu, ale navyše vytvárajú dojem dokonalej celistvosti tejto úpravy. Tu sa pekne potvrdilo, že G-Power naozaj vie, čo robí... Ďalšou príjemnou zmenou je inštalácia zadného difúzora do spodnej časti nárazníka. Prioritným dôvodom pre tento krok bola absencia miesta pre dva páry okrúhlych koncoviek výfuku a difúzor bol jednou z najlepších riešení. Neruší celkový dojem z auta a navyše mu dodáva ten chýbajúci šmrnc na záver. Celkovo je „oplastovanie“ auta silnou stránkou tohto nemeckého tunera a v prípade tejto mašinky s označením Z4 sa výsledok podaril na viac ako sto percent. Performance G-Power je okrem iného známy aj svojimi odvážnymi zásahmi do pohonnej jednotky auta, ktoré vo finále vedú k brilantnému úspechu. Nápadom sa medze nekladú a v prípade tohto auta to platí asi dvojnásobne. Mechanici z G-Power okrem inštalácie komplet výfukovej sústavy s novými zvodmi motoru dopriali aj mega posilňovaciu kúru v podobe silného turbokompresora EVO III, ktorého jadro je tvorené ASA T1-12 supercharger edície „black-line“ s keramickými ložiskami pre lepšiu účinnosť celého kompresora. Tento kompresor EVO III dokáže do motora natlačiť viac ako 0,6 baru, čo je viac ako potešujúce. K maximálnej funkčnosti celého systému ešte bola nutná inštalácia veľkého medzichladiča a výkonnejšieho olejového chladiča. Celá táto „hračka“ posúva výkonovú krivku tejto Z4-ky o neuveriteľných 144 konských síl, čiže na konečnú hodnotu 375 koní a úctyhodných 420 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100km/h sa tak zlepšilo na 4,9 sekundy a maximálka sa pohybuje okolo hodnoty 300 km/h. A to už je ozaj čo povedať. Nutné je ešte dodať, že celá táto motorová parádička vás vyjde na pekných 18.850,- EUR :-). Pre potreby viditeľne väčšieho výkonu bolo treba posilniť aj podvozkové časti auta. G-Power preto osadil športový podvozok RS, ktorý auto zníži a dodá mu väčšiu istotu v zatáčkach a nezabudol posilniť ani brzdové ústrojenstvo. Za mohutnými diskami sa teraz vynímajú brzdové kotúče s rozmermi 380 x 34mm, do ktorých hryzú osempiestikové strmene. Bodkou celej tejto prestavby sú disky. Na aute sú tak osadené mnoholúčové 20-palcové disky z produkcie G-Power, ktorých rozmery sú 9.0J x 20 s pneu 245/30 ZR 20 vpredu a 10.0J x 20 s pneu 285/25 ZR 20 vzadu. www.tuning.sk Fotogaléria ( kliknite pre zväčšenie ) |