Brabus Mercedes-Benz G V12 S Biturbo – hranatý silák
BRABUS MERCEDES-BENZ G V12 S BITURBODnes to nebude o rýchlych a nadupaných kupéčkach, práve naopak. Po relatívne dlhom čase máme možnosť vidieť pekné upravené SUV, ktoré stupeň vážnosti naberá v momente vyslovenia mena jeho dvorného tunera - Brabus.Pri projekte Brabus Mercedes-Benz G V12 S Biturbo nešlo ani tak o vzhľad, pretože najväčšia „búrka“ sa odohrala pod kapotou a pod karosériou tohto terénneho auta. Ale poďme pekne postupne. Tuner sa najprv obzrel za dizajnovými vychytávkami pre toto auto a tak dopredu osadil novú masku, ktorá obsahuje pár LED denných svetiel, čo zaručene autu dodáva nezameniteľný a vcelku odvážny look. K tomu sa pridal Brabusom upravený zadný nárazník a modifikované pomocné nášľapy, v ktorých sa po otvorení dverí aktivujú pomocné LED diódy. Celé auto je ešte zahalené do dravej čiernej farby, čo len umocňuje vyžarovanú dominantnosť z toho auta. A teraz k tej spomínanej „búrke“. Brabus sa netají tým, že zo svojich projektov chce dostať maximum, no pri tomto projekte to akosi prehnal, samozrejme v dobrom slova zmysle. Očividne mu agregát upravený od AMG nestačil a preto sa obzrel po niečom inom. Darcom „srdca“ bol model S 600, ktorý G-éčkovému SUV daroval dvojito preplňovaný dvanásťvalec s objemom 5,5 litra, ktorý si Brabus ešte upravil. Pred osadením pod prednú kapota zväčšil jeho zdvihový objem z pôvodných 5,5 litra na 6,3 litra pomocou nového kľukového hriadeľa s dlhším zdvihom, pridal nové hlavy valcov, špeciálne vačkové hriadele a vyladil aj elektronickú jednotku auta. Upravený monštruózny agregát dýcha pomocou športovej výfukovej sústavy z dielne Brabus s metalickými katalyzátormi a športovými tlmičmi, ktoré vyúsťujú pod prahmi. Toto všetko stačilo k tomu, aby inžinieri z tohto biturbo motora vytlačili výkon neuveriteľných 700 konských síl a ešte neuveriteľnejších 1320 Nm točivého momentu, ktorý je ale elektronicky priškrtený pri hodnote 1100 Nm. Táto ťažká štvorkolka tak z pokoja na stovku doslova vystrelí za 4,3 sekundy, pričom maximálka je obmedzená na 250 km/h. Klobúk dole... Takýto výkon si vyslovene žiada poslušný podvozok a brzdy. Brabus G V12 S Biturbo je postavené na komfortne nastavenom športovom podvozku z dielne Brabus, ktorý asistuje posilnenému brzdovému ústrojenstvu. Vpredu aj vzadu si svoje miesto našli vzduchom chladené drážkované kotúče s posilnenými strmeňmi. Chutným prekvapením tohto projektu sú dvadsaťjeden palcové disky, ktoré nesú označenie Brabus Monoblock VI Double Spoke a odeté sú do čiernej matnej farby. Ich rozmery sú 10.5Jx21 a obuté sú do pneumatík Pirelli, resp. Yokohama s rozmermi 295/40 R 21 na obidvoch nápravách. Na želanie zákazníka je možné auto obuť aj do iných diskoch z dielne Brabus vo veľkostiach 20, 21 a 22 palcov. Ani interiér tohto Brabus-a neostal nasucho. Miesto si v ňom našiel športovo tvarovaný volant, tachometer ciachovaný do hodnoty 280 km/h, kryty prahov s podsvieteným logom Brabus a prečalúnené súčasti interiéru do luxusnej Brabus Mastik kože. Ak sa zákazníkovi máli, doobjednať si môže „kanceláriu na kolesách“, to znamená integrovaný menič DVD, DVBT TV tuner, hraciu konzolu a pár osem palcových LCD displejov v opierkach predných sedadiel. Čo viac si človek môže priať :-). www.tuning.sk Fotogaléria ( kliknite pre zväčšenie ) |