Lexmaul Opel GT – neslušné návrhy na štyroch kolesách
Lexmaul Opel GT – neslušné návrhy na štyroch kolesáchVozidlá s prívlastkami GT, R, M, S a inými, sú pre vodičov a ľudí vo všeobecnosti lákavejšími, pretože majú niečo, čo „sériovým“ autám chýba. Tieto písmená zakomponované do označenia príslušného modelu dávajú najavo, že týmto autám bolo uštedrené o čosi viac a preto spadajú do kategórie sériových športiakov. No tu sa pridlho neohrajú vzhľadom na popularitu tuningu. Je to aj z toho dôvodu, že takéto autá sú pre tunerov oveľa lákavejšími cieľmi a to najmä kvôli obrovskému potencionálu, ktorý skrývajú zdanlivo pod nevinným oblečením. Ukážkovým príkladom je štýlový roadster, ktorý si hovorí Opel GT a jeho označenie napovedá, že nepôjde o nič obyčajné, či rutinné. Pod zúbok tomuto tátošovi sa pozrel nemecký špecialista na vozidlá značky Opel, Lexmaul.OPEL GT – PRAVÁ TVÁR ÚŽASNEJ JAZDY Pre automobilku Opel nebolo bežné vyrábať športovo ladené vozidlá, no keď v roku 1968 uzrel svetlo sveta model Opel GT, bol nad Slnko jasné, že Opel od tohto bodu vo svojom živote neupustí. Tento model brázdil svetové cesty a spríjemňoval životy ľudí takmer 40 rokov, až kým neprišiel čas na zmenu. Tento dvojmiestny roadster mal premiéru v Ženeve vo Februári v roku 2006 a odvtedy sa stal kultovým predstaviteľom automobilky Opel a obľúbencom nielen v celej Európe. Opel GT je stelesnením automobilovej voľnosti, unikátneho dizajnu, je to skrátka auto, v ktorom si horúcu letnú jazdu užijete viac, ako by ste predpokladali. Pod kapotou tohto žrebca je umiestnený preplňovaný dvojliter s prívlastkom ECOTEC a s priamym vstrekom paliva, ktorý sa dokáže rozpumpovať silou rovnajúcou sa 264 konským silám s „doplnkom“ v podobe 353 Nm točivého momentu. Tieto hodnoty zaručujú dosiahnutie maximálnej rýchlosti 229 km/h a šprint na stovku za 5,7 sekundy. LEXMAUL GT S VETROM O PRETEKY Tuner Lexmaul si dokonale uvedomuje, aký potenciál v sebe skrýva nielen tento preplňovaný dvojliter a práve tento fakt bol podnetom k jeho ďalším krokom úpravy. V úvode sa pozrel, čo sa dá všetko urobiť s riadiacou jednotkou. Výkon je tak regulovateľný dvoma tlačidlami, ktoré prostredníctvom PPC boxu zmenia nastavenia v riadiacej jednotke, čoho výsledkom je nárast maximálneho výkonu o 48 koní, teda na konečných 312 konských síl a 440 Nm! Následne bol vymenený kompletne celý výfukový systém pre potreby vyššieho výkonu a orgazmu v podobe športového zvuku. Vzhľadom na vyšší výkon bol upravený aj podvozok auta a to športovým podvozkom -30mm/-30mm a luxusnými, čiernymi diskami Schmidt Revolution CC-Line s rozmermi 9,5x20 palcov na prednej náprave a 10x21 palcov na zadnej. Tieto mnoholúčové disky obúvajú pneumatiky 255/35-20 vpredu a 255/30-21 vzadu. www.tuning.sk Fotogaléria ( kliknite pre zväčšenie ) |