Automenu - Nové Porsche 911 GT3 pre rok 2010
Online Eurokalkulačka:
SKK
SKK
EUR
EUR
Využite akcie, ktoré vám ponúkajú partneri spoločnosti Automenu.

  Zobraziť všetky akcie

NAJNOVŠIE

Prenájom Mercedes-Benz ATEGO s RUKOU
Ložná plocha 4000 x 2100, Najväčšia prípustná hmotnosť 11 990 kg, Prevádzková hmotnosť 7 ...
Kompletný sortiment MOTOBATÉRIÍ SKLADOM!
Len u nás nájdete batérie do všetkých druhov motocyklov. Všetko skladom! Ihneď k dispozícii....
Motobatérie, batérie do motocyklov
Online predaj motobatérií značky VARTA, EXIDE a Banner. Široký výber motocyklových batérií ...

NÁHODNÉ

Stierače - pružná lišta od 6€
Ploché stierače sú výrazne ľahšie, a preto je i ich prechod tichší a stačí im menej výkon...
D1S 4300K 35W Philips XenStart xenonová výbojka, 12V, 24V
PHILIPS D1S 4300K, 35W, 3200lm, PK32d-2. Xenónová výbojka určená pre Xenónové a Bi-xenónov...
Autobatéria Rocket 12V / 55Ah Cena: 52,10 € s DPH
3 roky záruka!!! Vynikajúca kvalita VIAC NA: www.autobiznis.sk...

Sadzobník pokút 2016

PONUKA PRÁCE

PRÁCU PONÚKAJÚ

Pravidelná preprava tovaru do 1,5T.
Ponukame pravidelnú prepravu tovaru do 1,5t. Peugeot Boxer . Cena dohodou. ...
Lakovník/Natierač pre Air Livery Ltd.
Ponúkame prácu Lakovníka/Natierača pre Air Livery Ltd. Náplňou práce je povrchová úprava lietadiel –...
Montážne zastúpenie
Hladáme seriózneho zástupcu na montáž a predaj autofólií v Komárne. Ponúkame nadštandartný zárobok a...

  Zobraziť všetky ponuky


PRÁCU HĽADAJÚ

prevoz automobilov,vyrobkov vatšich rozmerov,
VW sharan 7 miest prives špecialny,vyklapaci.plošina 4-2m.spolahlivo,rychlo.Aj zahraničie.Ceny dohod...
Preprava cohokovek Ke-okolie
Ponukám nákladnú autodopravu: Avia sklapac -3, 5t-3, 20m Avia skrinova-3, 5t-4, 50m-7m Dovoz-št...
Osobná preprava limousine Škoda Superb
Súkromná osobná preprava limousine Škoda Superb , po celej EU. Serióznosť, spoľahlivosť. Podrobnej...

  Zobraziť všetky ponuky

ANKETA

Dodržiavate servisné intervaly na výmenu oleja?

áno
Anketa 2021(42%)

nie
Anketa 1324(28%)

snažím sa
Anketa 1441(30%)

Hlasovalo: 4786

REKLAMA

AUTOKLUBY

Opel
Opel Club
BMW
BMW Club
Ford
Ford Club
Cabrio
Kabriolety
Toyota
Toyota Club
Alfa
     Alfa Club     
Škoda
Auto Škoda Club
Swift
Swift Club
Škoda
Audi Club
Swift
Golf Club

Nové Porsche 911 GT3 pre rok 2010

  « späť na úvodnú stránku

Nové Porsche 911 GT3 pre rok 2010

Rozruch, ktorý automobilka Porsche vyvolala uvedením svojho historicky prvého naftového vozidla, do istej miery zatienil inú stuttgartskú novinku - novú generáciu rýdzo športového modelu 911 GT3. Bola by však rozhodne škoda "prehliadnuť" vynovené automobilové eso formátu 911 GT3, zvlášť ak jeho generačnú výmenu charakterizuje výrobca slovami: „silnejšia, rýchlejšia, či kultivovanejšia“. Ako najsilnejšie Porsche s atmosféricky plneným motorom si GT3-ka buduje renomé aj ako základ ostrých súťažných špeciálov v dobre známom seriáli Porsche Supercup. To samozrejme prináša isté špecifiká, ktoré je stuttgartský výrobca nútený pri vývoji zohľadňovať - model 911 GT3 jednoducho musí byť schopný presadiť sa nielen na bežných cestách, ale aj na náročných pretekárskych okruhoch. Novinka si však opäť trúfa posunúť latku dynamiky a výkonu na novú úroveň, k čomu ju oprávňujú práve dlhodobo zbierané skúsenosti predchodcu.

Nové Porsche 911 GT3 ctí tradície, takže pod jeho krátkou zadnou kapotou má svoje miesto legendárny, atmosféricky plnený, šesťvalcový motor typu boxer. V porovnaní s predchádzajúcou verziou GT3 však agregát získal 200 centimetrov kubických k dobru a jeho aktuálny zdvihový objem tak dosahuje hodnotu 3,8 litra. Nárast zdvihového objemu sa premietol do zlepšených parametrov výkonu, aktuálne Porsche 911 GT3 produkuje 320 kW (435 k), čo predstavuje generačný skok plus 20 konských síl. Treba však uviesť, že výsledkom modernizácie nie sú len "väčšie svaly", v Stuttgarte popracovali aj na technológii, takže šesťvalec dokáže rozdávať svoje sily efektívnejšie a kultivovanejšie. Zásluhu na tom má predovšetkým prepracovaný manažment ventilového rozvodu, známy ako Porsche VarioCam, ktorý práve v novej 911 GT3 po prvý krát riadi časovanie nielen na strane sacích, ale aj výfukových ventilov. Jedným z "hmatateľných" účinkov moderného riadiaceho systému je zlepšenie priebehu krútiaceho momentu s dôrazom na stredné pásmo otáčok, čo z novej GT3-ky robí oveľa použiteľnejší automobil pre bežnú civilnú premávku.

Novinkou z úplne opačnej strany spektra jazdného prejavu je modifikovaný stabilizačný systém Porsche Stability Management (PSM), pre model 911 GT3 vyvinutý so špeciálnou športovou charakteristikou. Stuttgartská alternatíva populárnejšieho ESP prináša premiérovo možnosť deaktivovať kontrolu stability a trakčnú kontrolu v samostatných krokoch. Vďaka tomu môže dostatočne odvážny vodič "ochutnať" potenciál auta v tej najčistejšej (rozumej najagresívnejšej) forme, to znamená bez zásahov elektroniky, prípadne len so samostatne funkčným stabilizačným asistentom, resp. optimalizáciou prenosu výkonu na kolesá. Navyše, v najnovšom prevedení sa funkcia elektronických asistentov v extrémnych jazdných podmienkach automaticky neobnoví, "záchrannú brzdu" musí vodič jednoducho zatiahnuť sám - manuálnym stlačením príslušného ovládacieho tlačidla.

Porsche tak nepriamo profiluje novú GT3-ku ako model pre skutočne náročných, či lepšie povedané primerane skúsených jazdcov. Zodpovedajú tomu aj dosahované dynamické parametre, maximálna rýchlosť na úrovni 312 km/h a zrýchlenie 0 – 100 km/h s hodnotou 4,1 sekundy. O schopnostiach auta vypovedá mnohé aj údaj o zrýchlení z pokoja na rýchlosť 160 km/h, ktoré zvládne za impozantných 8,2 sekundy. Stuttgartské kupé s prívlastkom GT3 je však rovnako dobre vybavené aj pre účely „krotenia“ rozvášnených dynamických prejavov. Brzdový systém je v porovnaní s predchodcom výkonnejší, ľahší, s lepšou účinnosťou chladenia. Aj v novej generácii bude voliteľne k dispozícii špičkové prevedenie keramického brzdového systému Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) s extrémnou odolnosťou proti únave vplyvom prehrievania.

Skutočný pokrok smerom k ešte všestrannejšiemu charakteru nového Porsche 911 GT3 predstavuje inovatívny systém Porsche Active Drivetrain Mount (PADM), voľne preložené ako „aktívne uloženie pohonného ústrojenstva“.

Táto sofistikovaná technológia umožňuje meniť charakteristiku uloženia motora vzhľadom k aktuálnym jazdným podmienkam. Pri kultivovanej jazde v bežnej premávke sa prejav motora z hľadiska prenosu síl a vibrácií v podstate nelíši od „bežných“ vozidiel, pri razantnom štýle jazdy však systém PADM zareaguje fixáciou pružných bodov tak, aby bol v maximálnej miere eliminovaný negatívny vplyv obrovských síl od pohonného ústrojenstva, napríklad pri agresívnom prejazde zákrut. Výsledkom je unikátna schopnosť meniť charakter jazdného prejavu vozidla od uhladeného komfortu až po nekompromisnú tvrdosť s trakčným potenciálom blížiacim sa pretekárskemu špeciálu vždy, keď to situácia vyžaduje. Podobným spôsobom pracuje aj aktívny podvozok Porsche Active Suspension Management (PASM), v tomto prípade je však na vodičovi, aby manuálne aktivoval špeciálny režim „Sport“, prostredníctvom tlačidla na centrálnej ovládacej konzole. Výsadou novej generácie 911 GT3 je voliteľný systém na manuálnu korekciu svetlej výšky vozidla o 30 mm nahor, ako ideálne riešenie pre prejazdy spomaľovacích retardérov v mestských zónach, či v podzemných garážach.

Nové Porsche 911 GT3 absolvovalo výstavnú premiéru na marcovom autosalóne v Ženeve, pričom začiatok predaja je plánovaný na niektorý z tohtoročných jesenných mesiacov. Základná predajná cena pre európske trhy je stanovená na 98100 Eur.

www.autoindex.sk

Videoprezentácia



Fotogaléria ( kliknite pre zväčšenie )