Brabus SV12 R – expresne zrýchlená trieda ´S´
SV12 R – expresne zrýchlená trieda ´S´Brabus SV12 R si určite zapamätajte, pretože táto silná loď sa chce pasovať na titul najvýkonnejšej a najluxusnejšej limuzíny tejto doby. Ak by sa toto tvrdenie náhodou stalo skutočnosťou, aspoň budete pripravení. Niečo by ste však mali vedieť už teraz. Napríklad to, že jeho V12 bi-turbo má výkon 750 koní a 1 350 Nm.Motor Dá to rozum, že ak je Mercedes-Benz triedy S označovaný ako cestný koráb, nebude mať asi len tak obyčajný motor ale poriadnu strojovňu. V prípade SV12 R to platí hneď dvojnásobne. Vidlicový dvanásťvalec bol prevŕtaný z päť a pol na 6,3 litra zdvihového objemu a dostatočný prísun vzduchu do jeho komôr obstaráva dvojica väčších turbodúchadiel, pričom odvod splodín zase zabezpečuje kompletný nerezový výfuk vrátane katalyzátorov. Novo naprogramovaná elektronika spĺňa funkciu dohľadu nad celým týmto pozmeneným hardvérom a ak pracuje všetko dobre, výstupné hodnoty namerané na kľukovom hriadeli sú rovné číslam 750 koní pri 5 500 otáčkach za minútu a 1 350 Nm. Bohužiaľ v prípade krútiaceho momentu musel Brabus siahnuť po istých obmedzeniach, ktoré dané číslo zrazili na 1 100 Nm. Dôvodom bolo jediné - aby sa z toho prevodovka nepo ... kazila ;-). I tak je ale agregát schopný docieliť masívnych 750 Nm už pri 2 100 rpm, takže je to vlastne taký malý nákladiak. Nákladiak by však nebol ani zďaleka schopný odpáliť z pokoja na stovku za rovné štyri sekundy, na 200 km/h za 11,9 sekúnd a v prípade veľmi dlhej rovinky sa rozhýbať až na maximálku 340 km/h. Design Vysoká rýchlosť a vysoké postavenie - na to by sa sériový zovňajšok skutočne nehodil, hoci mu Mercedes venoval veľa hodín tvrdej práce. Brabus teda potreboval pár vecí upraviť podľa svojich potrieb, ale namiesto uprednostňovania kompromisov sa snažil prísť skutočne len s tými najefektívnejšími riešeniami. Návrhári si preto sadli za stôl, modelári začali páckať hlinu a keď dospeli k názoru, že by to mohlo byť ono, vydali sa spoločne do veterného tunela. V ňom sa testovali všetky novo vyvinuté diely, ktorých hlavnou úlohou bolo maximalizovanie funkčnosti ako takej, čo v drvivej väčšine prípadov znamenalo zabezpečenie správneho chladenia a redukcia vztlaku na minimum. Konkrétne je reč o prednom nárazníku s markantným stredovým otvorom pre chladiče a dvoma menšími po stranách vedľa hmloviek, a nových LED-svetiel určených pre brzdy. Brzdám navyše pomáhajú malé plochy v samotných rohoch nárazníka, ktoré majú za úlohu usmerňovať tok vzduchu okolo kolies. V ľavom prednom blatníku potom pribudol veľký otvor odvádzajúci prebytok horúceho vzduchu z motorového priestoru, ktorý bol pre väčšiu dramatickosť predelený a zvýraznený karbónovou priečkou. Podvozok K podvozkovými partiám vlastne nie je ani veľmi čo dodať, pretože na tých sa v danej triede Mercedes vyložene vyžíva a zakladá si na ich čo najkomfortnejšom nastavení. Ale opäť si tu Brabus pár zmien neodpustil. Predovšetkým to boli 21" kolesá Monoblock E s pneumatikami 265/30 vpredu a 295/30 vzadu. Auto to hneď zvýraznilo, ale to hlavné prišlo až s inštaláciou nových bŕzd pozostávajúcich z kombinácie dvanásťpiestikových strmeňov s kotúčmi 380x36 mm na prednej náprave a šesťpiestových strmeňov s kotúčmi 355x28 mm na zadnej náprave. Brabus sa nenechal zahanbiť ani v ostatných ohľadoch, a tak SV12 R nadupal doslova od podlahy až po strechu rôznymi multimédiami zahŕňajúcimi napríklad ultratenký 3GHz notebook, 15,2" TFT displej, najrôznejšie rozhrania ako prehrávače DVD aj Blu-Ray, digi TV a prakticky všetkým možným, čo vás len napadne. A nebol by to Brabus, keby celý interiér neprečalúnil do tej najjemnejšej kože kombinovanej s hliníkovými, nerezovými alebo drevenými dekoráciami. www.tuning.sk Fotogaléria ( kliknite pre zväčšenie ) |