Automenu - IX. AZ pneu AutoSlalom Švihaj Šuhaj 2011 15.10. letisko Piešťany
Online Eurokalkulačka:
SKK
SKK
EUR
EUR
Využite akcie, ktoré vám ponúkajú partneri spoločnosti Automenu.

  Zobraziť všetky akcie

NAJNOVŠIE

Zimná akcia na autobatérie
https://www.batterycentrum. sk/eshop/?znacka=43...
Prenájom Mercedes-Benz ATEGO s RUKOU
Ložná plocha 4000 x 2100, Najväčšia prípustná hmotnosť 11 990 kg, Prevádzková hmotnosť 7 ...
Kompletný sortiment MOTOBATÉRIÍ SKLADOM!
Len u nás nájdete batérie do všetkých druhov motocyklov. Všetko skladom! Ihneď k dispozícii....

NÁHODNÉ

Dvere VW Passat
Dvere VW Passat tmavomodré a grafit .Cena od 30 € Ďalšie ponuky na www.aautodiely.sk...
AUTOTEK - Evolution of Power
Maxxsonics USA hrdo oznamuje začlenenie značky Autotek do širokého portfólia car audio produkto...
D1S 4300K 35W Philips XenStart xenonová výbojka, 12V, 24V
PHILIPS D1S 4300K, 35W, 3200lm, PK32d-2. Xenónová výbojka určená pre Xenónové a Bi-xenónov...

Sadzobník pokút 2016

PONUKA PRÁCE

PRÁCU PONÚKAJÚ

Pravidelná preprava tovaru do 1,5T.
Ponukame pravidelnú prepravu tovaru do 1,5t. Peugeot Boxer . Cena dohodou. ...
Lakovník/Natierač pre Air Livery Ltd.
Ponúkame prácu Lakovníka/Natierača pre Air Livery Ltd. Náplňou práce je povrchová úprava lietadiel –...
Montážne zastúpenie
Hladáme seriózneho zástupcu na montáž a predaj autofólií v Komárne. Ponúkame nadštandartný zárobok a...

  Zobraziť všetky ponuky


PRÁCU HĽADAJÚ

prevoz automobilov,vyrobkov vatšich rozmerov,
VW sharan 7 miest prives špecialny,vyklapaci.plošina 4-2m.spolahlivo,rychlo.Aj zahraničie.Ceny dohod...
Preprava cohokovek Ke-okolie
Ponukám nákladnú autodopravu: Avia sklapac -3, 5t-3, 20m Avia skrinova-3, 5t-4, 50m-7m Dovoz-št...
Osobná preprava limousine Škoda Superb
Súkromná osobná preprava limousine Škoda Superb , po celej EU. Serióznosť, spoľahlivosť. Podrobnej...

  Zobraziť všetky ponuky

ANKETA

Dodržiavate servisné intervaly na výmenu oleja?

áno
Anketa 2254(43%)

nie
Anketa 1415(27%)

snažím sa
Anketa 1561(30%)

Hlasovalo: 5230

REKLAMA

AUTOKLUBY

Opel
Opel Club
BMW
BMW Club
Ford
Ford Club
Cabrio
Kabriolety
Toyota
Toyota Club
Alfa
     Alfa Club     
Škoda
Auto Škoda Club
Swift
Swift Club
Škoda
Audi Club
Swift
Golf Club

IX. AZ pneu AutoSlalom Švihaj Šuhaj 2011 15.10. letisko Piešťany

  « späť na úvodnú stránku

IX. AZ pneu AutoSlalom Švihaj Šuhaj 2011
15.10. letisko Piešťany

Na plecia organizátorov seriálu AZ pneu AutoSlalom popri poslednom kole
pretekov Majstrovstiev SR padlo zároveň pripraviť aj medzinárodnú súťaž CEZ –
Central European Zone. Teda preteky v automobilovom slalome pre licencovaných
jazdcov z Rakúska, Maďarska, Čiech... Tvrdiť, že to bola brnkačka by nebola
pravda, ale podarilo sa to zvládnuť.

Medzinárodné preteky CEZ na najlepšej trati

Areál letiska v Piešťanoch sa v tohoročnom kalendári objavil výnimočne tretíkrát. Pôvodne
tu figurovalo letisko Trenčín, no viaceré okolnosti si vynútili zmenu. Bol to dobrý krok,
pretože profíci zo zahraničia zažili azda najlepšiu trať akú AZ pneu AutoSlalom v portfóliu
má. S bez mála 2 km je najdlhšia, najrýchlejšia a najadrenalínovejšia. Preteky v Piešťanoch
patria od začiatku medzi najobľúbenejšie. Vždy sa na ne hlásilo, a následne aj dostavilo
najviac jazdcov. Rekord v počte štartujúcich 128 drží práve toto miesto. Počas klasickej
týždňovej predregistrácie sa o súťaženie na IX. AZ pneu AutoSlalom Švihaj Šuhaj vážne
zaujímalo 144 jazdcov. Niektorí však svoju účasť pre rôzne dôvody ospravedlnili. Rébusom
ostával počet jazdcov zo zahraničia, ktorí nie sú zvyknutí na domovskú webstránku
www.autoslalom.sk ani na online predregistráciu. Do súťaže vo veľmi ufúkanú, no suchú
sobotu 15.10. nastúpilo 123 jazdcov. Z nich 22 s celoročnou licenciou, no asi len polovica s
účasťou v medzinárodných pretekoch CEZ. Mimochodom, zaujímavé je vysvetliť kto a čo je
hlavný partner týchto pretekov. Na AutoSlalome totiž švihá každý šuhaj, ktorý súťaží.
Švihaj Šuhaj je špeciálna bratislavská kuriérska cykloslužba. Viac info o ich špecializácii
nájdete na www.svihajsuhaj.sk

Počasie milo prekvapilo

Uprostred októbra už možno od oblohy očakávať všeličo. Jasno a slnečno rovnako ako
dážď, ale aj sneh. Predpoveď znela suché, no chladné počasie. A také naozaj bolo. O silnom
vetre síce nebolo reči, ale beztak by na tom nik nič nezmenil. Ranný príchod pred 7h dal s
aktuálnou teplotou 0oC všetkým malú facku. Počas dňa sa vďaka priamemu slnku teplota
prehupla cez 10oC, no výdatný vietor (taký ako tu snáď 200 dní v roku) väčšine bral z
tváre úsmev. Všetkým bolo jasné, že najväčší kumšt pre tých, ktorí sa neprišli len tak
povoziť bude trafiť správne obutie a tlak v pneu...

Pre drobné zdržania sa takmer nestihli celé preteky


Po rannom svižnom administratívnom nasledovalo technické preberanie. To sa, aj vďaka len
dvom technickým komisárom vlieklo dlhšie než malo a ukázalo, že pre budúcu sezónu bude
nutné zabezpečiť na každé preteky ešte jedného. Skôr to beztak nebude možné. Pretekom
ako vždy predchádza povinná rozprava jazdcov. Keďže bola vedená dvojjazyčne, aj tu sa
podarilo ráno stratiť dôležité desiatky minút. Konečne, po 10.30 h, teda s hodinovým
meškaním prišli na rad tréningy. Už začínalo byť jasné, že to bude dlhý deň a stihnúť
preteky pred západom slnka (tesne po 18 h) nebude ľahké, ak vôbec možné. Priebeh
pretekov okrem niekoľkých výletov áut mimo trate a následnému zametaniu trate značne
ovplyvnili technické problémy časomiery. Tá počas dňa zastavila jazdy na štvrťhodinku asi
3x. Tretiu ostrú jazdu tak niektorí dabléri štartovali za šera... Nakoniec sa však našťastie
podarilo odjazdiť všetko ako kážu pravidlá, aj keď s riadne odrenými ušami. Ako to teda v
jednotlivých triedach dopadlo?

S1 do 1400 ccm

V najmenšej triede bol doslova nátresk! Napriek tomu, že sa jazdila najrýchlejšia trať,
práve najmenších áut do 1,4 l prišlo do Piešťan najviac. Ale tak, že s počtom 36 ich bolo 2x
toľko ak v ktorejkoľvek inej triede. Zolovi Lovászovi na Peugeote 106 Rely by asi bolo jedno
koľko je jazdcov. Lebo všetci spravidla končia za ním. Aj tu vyhral s takým prehľadom, že
najbližší druhý slalomár zaostal v súčte dvoch lepších časov dostal 6 s! Bol to tiež
mimoriadne zdatný kužeľkár Rasťo Šimon na Fiate 127 od maminky. Tretie miesto si
vyjazdil Peter Prno na Citroene Saxo. Niektoré známe mená asi práve pre pneumatikovú
alchýmiu nedokázali podať očakávaný výkon. Naopak Japonec Ishikawa Masayuki by si
svoje tradičné 5. miesto vyjazdil asi aj v tme. :)

S2 do 1600 ccm

Tú jazdila presná polovica počtu v S1. To však neznamená, že tu konkurencia bola malá.
Prišli takmer všetky slalomárske hviezdy a situáciu okorenila účasť zahraničných jazdcov.
Jeden z nich sa dostal aj do prvej trojky. Vraj ostrieľaný a dlhoročný slalomár János
Vizkeleti na Honde CRX. Na Miša Nováka na Citroene Saxo VTS však nemal. Tretí skončil
bohabojný Miro Baláž na Renaulte Twingo RS.

S3 do 2000 ccm

Návrat Eda Bednárika na slalom po vyše ročnej pauze si musí všimnúť každý. Čo prišiel,
vždy berie trofej, podobne ako v rokoch 2008 a 2009. Na Honde Civic TypeR si v dvojlitroch vyjazdil prvenstvo. Peter Granát s celkom tesným odstupom zabojoval na Nissane Almera GTI o druhé miesto a Vlado Okáli na Renaulte Clio Sport si vzal bronz. Oceniť však treba výkon dvojčiat Drgoňovcov. Na slalomoch bojujú vždy s úplne sériovým a starým Fordom Focus 1,8i a miešajú karty. Karol skončil piaty a Tomáš siedmy, čo je medzi upravenými autami doslova úžasné! Medzi nich sa zarezal Edov brat Dávid Bednárik na Honde Integra TypeR.

S4 nad 2000 ccm

Michal Žiak začal so seriálom AZ pneu AutoSlalom len túto jar. Medzičasom si kúpil správne
slalomárske náradie, Mitsubishi Lancer EVO VIII. Má ho vraj v pôvodnom stave, aj tak však
dokáže celkom pravidelne vystúpiť na bedňu. Tu sa dokonca zadarilo prvé miesto. Položil
ostrieľaného rakúšana Mathiasa Lidauera na Porsche 911 turbo Cabrio a aj skvelo
jazdiaceho Braňa Gogu na Honde S2000turbo. Zaujímavé vlastné boje zvádzali chalani z
RoadLife klubu. Ľuboš Mistrík na Subaru Impreza Sti to z nich nakoniec dotiahol najvyššie,
na celkovo 4. miesto v triede. V tesnom závese skončil Mišo Mydlo na Forde Focus RS a
trojku uzatváral Tomáš Benko na Audi S3.

SS2 do 1600 ccm

Medzi malými slalomovými špecialistami sa prítomnosť zahraničných jazdcov prejavila
najviac. Slalomári z Maďarska si vzali druhé a štvrté miesto. Na prvom skončil už „náš“
Moravák Michal Kašpar na Citroene Saxo VTS. Druhý teda Lorand Ludescher na Trabante s motorom zo superbiku. Tretí Miki Čambal na Citroene Saxo VTS a štvrtý Ákos Ludescher na Honde CRX sa po celý deň naťahovali doslova o desatinky.

SS3 nad 1600 ccm

Veľké slalomové špeciály zahraniční jazdci, naopak, vôbec neovplyvnili. Najvyššie sa so
superšpeciálom skupiny A vhodným aj na rely, vďaka ALS jednoznačne najhlučnejšie auto v
areáli, dostal Lászlo Hernadi na Mitsubishi Lancer EVO IX. Aj to len na 9. miesto. Všetko
ostatné zožali tradiční borci zo Slovenska a Moravy. Profesorsky jazdiaci Aleš Hreha po
dlhšej pauze, ktorú venoval zástavbe turba do svojej Hondy S2000, sa tu dostal „len“ na 5.
miesto a to bez jedinej penalizácie. Asi tiež jedna z obetí pneumatikovej rošády. Na 4.
mieste preteky dokončil stále lepšie jazdiaci Juro Kočár na replike Lotusu 7. Doslova na
desatinky po celý deň bojoval s Tomášom Polereckým na Mitsubishi Lancer EVO IX. Luboš
Čelín má zas všetky pocty za svoju schopnosť krotiť megasilné BMW 330d s vyše 700 Nm
nie len tak, že nevyletí z trate, ale tak, že celkom pravidelne berie trofeje. Na prvenstvo to
síce nebolo, ale aj tak musí byť viac než spokojný. Absolutórium aj tu totiž patrilo prakticky
neporaziteľnému Tonodovi Červenkovi na veľmi špeciálne pripravenom Peugeote 205 Gti.

J – juniori

Demeterovci sú medzi juniormi známa firma. Bez ohľadu na to, aká trať sa jazdí, Swift GTO
ich zaručene dovezie na bedňu. Oboch. Otázka zväčša je, kto z bratov bude prvý. Pišta to
dotiahol najďalej. Matej medzi sebou a bratom nechal dosť veľkú medzeru na to (5 s) aby
sa do nej zmestil nováčik Martin Hroba na kopcovom špeciály Škoda Fabia. Štvrtý tu skončil
Stano Pecha na úplne sériovom VW Polo 6N.

D – dámy

Keďže deň pred pretekmi sa ospravedlnila aj najväčšia dámska favoritka Lucka Červenková,
automaticky ostalo voľné jedno miesto na stupienkoch víťazov. Konkurencia v kategórii D
bola aj tak azda najväčšia za ostatné roky. Na štart sa totiž postavilo spolu 10 dievčat. Prvú
trojku si rozdelili Martina Kašparová na špeciálnom Saxe VTS pa prvom, Monika Weissová
na Honde Prelude na druhom a prekvapením bola Jana Cintulová na Suzuki Ingnis.

IX. AZ pneu AutoSlalom Švihaj Šuhaj bol jednoznačne vrcholom sezónu 2011. Zároveň
ukončil majstrovstvá SR v automobilovom slalome a rovnako tak CEZ. Na programe sú už
klasické posledné preteky sezóny, ktoré sa 17.11. jazdia na vonkajšej motokárovej dráhe v
Trebaticiach. Bude nasledovať vyhodnotenie sezóny, honorovanie najlepších jazdcov sezóny
na spoločnom večierku a prípravy na sezónu 2012. Pre podrobnejšie info sledujte
www.autoslalom.sk