V. AutoSlalom 2013 - letisko Trenčín 29.08.2013
Takmer 90
jazdcov potvrdilo, že AutoSlalom je stále v kurze Pre isté zmeny
v rámci letiska bolo nutné v Trenčíne na druhých pretekoch sezóny na tomto
mieste zmeniť trať. Nešlo o žiadnu radikálnu zmenu, 90% trate ostalo pôvodnej.
Nové pozície dostali prvé tri bránky pár metrov za štartom. Zmena trať a
výsledné časy na nej o pár sekúnd zrýchlila. To tiež znamená, že viac nebolo
možné porovnávať časy s predošlými výkonmi z minulých sezón. Koncom augusta, na
začiatku najdlhšieho letného víkendu, sa na štart v dvoch fázach postavilo
takmer 90 jazdcov. Viac než slušný záujem o hobby motoršport v tejto zložitej
dobe. Preteky na dve fázy V dvoch fázach
preto, lebo už začiatkom sezóny 2013 organizátori vyslyšali hlasy viacerých
jazdcov, ktorí nechceli na pretekoch „zabiť“ kompletne celý deň. Tento rok je
štartovné pole rozdelené na dve časti, zhruba na polovice. Na striedačku raz
začínajú preteky malé kubatúry do 1600 ccm, inokedy veľké autá s motormi nad
týmto limitom. Pochopiteľne tí jazdci, ktorí majú atmosféru pretekov radi, majú
tu známych, kamarátov i rivalov môžu na pretekoch ostať celý deň. Toto
ústretové riešenie naopak prináša zaneprázdneným možnosť využiť druhú polovicu
dňa inak. AutoSlalom má na počko šťastie Organizátori
seriálu AutoSlalom poverčiví nie sú, no aj im už začína byť čudné, ako je
možné, že nech je termín pretekov prakticky kedykoľvek a kdekoľvek, extrémy v
podobe víchrice či silného dažďa. Nedá sa povedať, že na letisku v Trenčíne
bolo ideálne, no na to ako mohlo byť sa inak ako o šťastí hovoriť nedá.
Prítomní užili svieže ráno, slnečný deň, trochu vetra a najmä dve búrky, ktoré
ako zázrakom obišli letisko z oboch strán. To bolo doslova neskutočné. Pred
poslednou ostrou jazdou si podmienky síce vynútili krátku neplánovanú prestávku
a následne sa preteky končili na mokrej trati. Nejednému víťazovi danej
kategórie voda na trati vlastne pomohla. Podrobnejšie nižšie v správach o
jednotlivých kategóriách. Video trate z pohľadu vodiča Keďže väčšina
čitateľov asi nemá predstavu ako taká rýchla a dlhá slalomárska trať vyzerá,
ponúkame vám jeden videozáznam z pohľadu vodiča. Záznam pochádza z malej digitálnej kamery značky
Prestigio primárne
určenej pre monitorovanie bežnej, nie športovej jazdy. Pre ilustráciu situácie
však určite postačí:
Pozmenená
trať je „rýchlejšia“ cca o 3 sekundy S1 do 1400 cm V najmenšej
kategórií nastúpilo do pretekov 14 jazdcov. Dvaja najrýchlejší boli po prvýkrát
schopní robiť časy pod 1:20 min. Najrýchlejším bol Kristián Lovász na Peugeote
106 Rally. Superľahké a nadpriemerne výkonné autíčko po trati doslova lietalo.
Najlepší výsledok sa Kristiánovi podaril hneď v prvej meranej jazde s časom
1:16,586. V kombinácii s časom tretej ostrej jazdy na úrovni 1:18.640
neohrozene vystúpil na prvú priečku s viac než 2 sekundovým náskokom. Ten
získal nad svojim dablérom, tradičným jazdcom seriálu AutoSlalom Mirom Tichým,
ktorý pre túto sezónu nemá dokončené svoje auto a tak bol veľmi rád, že sa
mohol dobre povoziť. Šikovný slalomár Michal Krajčovič spolu so svojim dablérom
Tomášom Ryšánekom museli akceptovať ohromný rozdiel v hmotnosti ich náradia
Opel Corsa, a teda prakticky vopred prehraný boj. Aj keď práve na AutoSlalome
nemusí byť vopred všetko jasné, pokiaľ jazdec nejde presne a získava trestné
sekundy. Keďže prví dvaja chybovali len minimálne, Michal Krajčovič siahol na
tretie miesto s odstupom 8,5 s na prvého. Veľmi pekný výsledok sa podarilo
zajazdiť Romanovi Hejdišovi na Suzuki Ignis, ktorý získal 4. miesto s odstupom
na tretieho len 1,2 s. S2 do 1600 ccm V triede
„šesťnástok“ sa prišlo s časom a súpermi biť dokonca 20 jazdcov. Treba povedať,
že tu bola konkurencia naozaj silná boj o pódiové priečky mimoriadne tuhý. V
bitke o 3. miesto sa v jednej sekunde objavilo až 6 jazdcov. Takú vec seriál
AutoSlalom asi ani nepamätá. Najúspešnejšie z neho vyšiel Miro Harušťák na
Honde Civic VTI. Pred ním sa umiestnili dvaja jazdci na Citroenoch Saxo VTS.
Druhé miesto si vyjazdil Peter Prno so stratou necelých 3 sekúnd na znova
neohrozene prvého Michala Nováka. Na prvú pozíciu ho posunul najmä čas prvej
ostrej jazdy 1:17,682. Potom sa už žiadna nezaobišla bez trestných sekúnd, no
stále to stačilo na výhru triedy. SS2 do 1600 ccm V dopoludnom
programe jazdili aj slalomársky špecialisti s motormi do 1600 ccm. Tých menších
špecialistov bolo dovedna osem. Zaujímavé je, že okrem dvoch áut značku Suzuki
a jednej Hondy sa jednalo len o upravené Citroeny Saxo VTS. Zdá sa, že krutá
slalomárska smola z prvého polroka Mojmíra Čambala už zanechala pre krajšie
zážitky. Mikimu sa podarilo vyhrať prvé miesto s rozdielom 1 s na druhého,
mimoriadne náročného súpera Samuela Šormana. Ani tretí Lukáš Vician nie je
ľahký súper, boli podujatia, keď dokázal poraziť všetkých on. Tu sa mu však
nedarilo, v dvoch jazdách totiž chyboval, za čo si vyslúžil 22 a 2 trestné
sekundy. A to v tesnej konkurencii znamená prepad. Čo sa mu však podarilo je
nechcená jazda po dvoch kolesách. Dokázal, že na kaskadérsku jazdu na jednej
strane nájazdová rampa nie je nevyhnutnosť. Stačí sa do jazdy dobre oprieť...
:) Juniori Juniorská
kategória je napriek benevolentnejším kritériám, než sú pre ňu bežne stanovené
na AutoSlalome obsadzovaná veľmi striedmo. Nastúpiť do nej môže každý jazdec vo
veku od 14 do 21 r s autom s motorom do 1600 ccm. V Trenčíne si zmerali
schopnosti len traja chalani. Pozitívne však je, že všetci patria k novej krvi
v AS. Víťazstvo tejto trofeje si domov odniesol Milan Macík na Suzuki Swift
Gti. Ani jedna jazda sa mu síce nepodarila bez penalizácie, no v tretej ostrej
napriek dvom zvaleným kužeľom, a teda pridaným 4 sekundám získal čas 1:25,638.
Druhé miesto si vzal Boris Stacho na youngtimeri Škoda 105. Boris prvú jazdu
nedokončil a tak pre bodovanie v pretekoch musel dojazdiť druhú a tretiu ostrú.
Práve v tretej ostrej dal čistý čas 1:25,990, čo ho udržalo v kontakte s
víťazom. Tretie miesto pripadlo Adamovi Konečnému na Peugeote 106 Rallye. Adam
je úplný slalomársky nováčik, donedávna hlavne v pozícii diváka, ktorý na
pretekoch sprevádzal svoju mamu. Je skvelé, že už nasadil prilbu a vyskúšal si
to o čom doposiaľ len počúval...:) S3 do 2000 ccm Popoludnú časť pretekov ovplyvnil krátky výdatný dážď po ktorom ostala trať mokrá. Organizátori urobili prestávku medzi druhou a treťou ostrou jazdou, všetci teda dostali rovnaké podmienky. V tejto kategórii nastúpilo 15 borcov. Prvenstvo si nakoniec veľmi prekvapivo odniesol Martin Baranec na Toyota MR2 GT, ktorému sa prvé dve jazdy s časmi 1:20 vcelku podarili. Druhý Ján Poláček s Hondou S2000 síce dokázal v prvej jazde o celú sekundu lepší čas 1:19,259 no v druhej už chybil a padol kužeľ a tretia na vode už z princípu nemohla byť lepšia než jazdy ostatných pred dažďom. Tretie miesto si však odnieslo domov rovnaké auto, na dabléra totiž na ňom štartoval Martin Poláček. Prekvapením podujatia bol Ján Stacho nie len tým, že skončil na 4. mieste, ale aj tým, že na preteky prišiel so Škodou Rapid a štartoval v tejto triede. Nad zadnú nápravu totiž položil boxer motor z Alfa Romeo 33 s objemom 1,7 l. S4 nad 2000 ccm Už sa stáva
pravidlom, že najväčšia objemová kategória má najviac jazdcov. 23 jazdcov na
štarte v S4 ide v stanovenom trende. Aj tu boli všetci svedkami milého
prekvapenia. Zďaleka nie všetkým jazdcom dážď na pretekoch prekážal. Tomáš
Krchnavý na Renaulte Mégane RS vďaka tomu totiž dokázal vyhrať. Jeho časy 1:22
totiž pasujú skôr na III. miesto a nižšie, no ustálené výsledky na trati, chyby
konkurentov a dážď priniesli prekvapenie a zaslúžené víťazstvo. Zdatný slalomár
Aleš Hreha ako dablér na Honde S2000 turbo od Braňa Gogu si totiž v prvej
ostrej jazde ešte asi stále zvykal na auto a tak búral 3 kužele a minul 2
bránky. Druhá jazda s časom 1:19,951 mu vyšla veľmi pekne, no tretia na vode ho
už na prvé miesto nemohla dostať. Prekvapením pretekov bolo aj tretie miesto
Alexandra Rossiho, Viedenčana, ktorý začal seriál AutoSlalom jazdiť s kamennou
pravidelnosťou tento rok s netradičným BMW 120d Cabrio. Alexander bol po
pretekoch mimoriadne šťastný, ktorá mu dodala nový elán a chuť zápoliť. Čaká sa
už len kedy sa tvrdšie pustí do úprav v zásade sériového rodinného kabria :) V
tejto triede na preteky už po druhýkrát z recesie nastúpil Martin Hajdúch.
Skončil síce posledný a odjazdil len polovicu, pre technické problémy, no spomíname
ho preto, lebo má gule nastúpiť do pretekov na antislalomovom Porsche Cayenne
Turbo. SS3 nad 1600 ccm Slalomoví
špecialisti s motormi väčšími než 1600 ccm majú v mnohých prípadoch doslova
ukrutnú techniku. Z niektorých áut na trati ide doslova rešpekt až strach.
Viliam Zmeták na AutoSlalome dlho nebol. Tu prišiel, jazdil a zvíťazil. No nie
len vo svojej triede, ale aj v celkovom poradí. Na upravenom Lotuse Exige dal
najbližšiemu ďalšiemu jazdcovi Lacovi Pakšimu na Honde Civic Turbo v súčte časov
1,5 sekundy. Lacovi sa naopak podaril najrýchlejší čas pretekov s časom
1:15,322. Tým zároveň stanovil na novej trati letiska v Trenčíne nový rekord.
Tiež patrí do kategórie SS3 a teda poradie na prvých dvoch miestach je v SS3 a
celkovo rovnaké. Tretie miesto v SS3 vybojoval majiteľ Exige Martin Vajda.
Nebyť dažďa, Martin bol v hre dokonca o prvé miesto, čo potvrdil časom druhej
ostrej jazdy 1:16,655 Dámy Už roky sú
neoddeliteľnou súčasťou najbezpečnejších a najdostupnejších automobilových
pretekov dievčatá. Nie len ako doprovod manželov, či milencov, ale aj ako
pretekárky. V Trenčíne ich jazdilo 7. Víťazstvo si odniesla ostrieľaná
slalomárka Jana Cintulová na Suzuki Ignis. V tesnom závese jazdila Alena
Vavrincová na Honde Civic Vti, ktorá v súčte časov zaostala necelú sekundu.
Tretie miesto si vybojovala Renáta Mackovičová na Peugeote 306 Gti6, ktorá
práve prvou ostrou jazdou 1:25,91 stanovila medzi ženami najrýchlejší čas. Peugeot Cup powered by Rivalcar Podpora
predajcu áut značky Peugeot z Nových Zámkov Rival Car pokračuje samostatným
Peugeot Cupom. Každý účastník pretekov AutoSlalom na peugeote, bez ohľadu na
kategóriu je hodnotený aj v tejto značkovej trofeji. AutoSlalom v Trenčíne ho
jazdilo 9 jazdcov. Víťazom sa stal dablér Miro Tichý, ktorý v drvivej väčšine
slalom jazdí na japonskom náradí. Druhé miesto získal vytrvalý slalomár Stano
Krivák na Peugeote 306 Gti6. Tretie miesto patrí právom Petrovi Ponecovi na
Peugeote 106 Gti. Víťazom gratulujeme a týmto na ďalšie kolá pretekov pozývame
ďalších majiteľov peugeotov ochotných pretekať. Pre víťazov sú vždy pripravené
aj pekné hodnotné ceny! Podrobnejšie
informácie o pretekoch, fotogalérie, rekordy tratí, tabuľky priebežného poradia
jazdcov v celkovom poradí i v jednotlivých kategóriách nájdete na www.autoslalom.sk Kompletná
fotogaléria z pretekov:V.
AutoSlalom 2013 – letisko Trenčín Kompletné výsledky z pretekov:V. AutoSlalom 2013 – letisko Trenčín |