Takže cele sa to začalo v apríli roku 2006 a to potom ako som bol už skoro 1rok bez auta.začal som sa obzerať po aute a potom mi kamarát zavolal či nechcem neaké auto.Ja že ideš mi vhod lebo zhánam.Predtým som mal škodu Favorit a to bol obsah 1.3 ale kedˇ som dal znížit hlavu auto dostalo neuveriteľne tlaky a do 120kmh išlo porovnateľne ako aj Octavia 1.9 kladky diesel.ale bol čas ho predať a tak som ostal rok bez auta.Vrátim sa k začiatku..Ako sa vraví kto hlada nájde.A ten kamarát mi napokon našiel auto.Zavolal mi a vraví,mam pre teba Opel Astra 2.0 16V.Moje požiadavky boli niečo silnejšie a rýchlejšie.Splnilo to moje očakávania.Ale hnedˇ až potom ako som mal možnosť sa ísť odviesť.Aj ked na prvý dojem to bolo vydieť že auto stalo už dlhšiu dobu v bazáre.Naštartovali sme a nechal ho trochu ztohriat.Ked som si ho prezeral bolo zjavne ze bude potreboval určite ,,malé"opravy a zmeny.Sadol som do Opla a vyrazili sme na skúšobnú jazdu.ale ešte predtým som ostal zarazený ked som zistil že nejdú predne stierače a dosť pršalo..no ale tak sme sa aj tak šli odviesť.len kúsok ale stalo to zato.Moja noha vie byt neúprosne taška a kedˇ som zošlapol plyn auto sa neskutočne ,,bralo"a bolo cítiť sili 100kw.to urobilo na mňa dojem.aj ked cena bola 145tis aj tak som silno uvažoval či ho zobrať.napokon ma presvečil chtíč po rýchlosti a zjednal som zľavu 25tisic a to kedˇ mi povedali ok tak som si povedal že ho beriem.O 2dny sme prišli po Opla a vyplnili sa potrebne papiera a šlo sa domou.natankoval som plnú nádrž a hor sa domou.samozrejme trosku som si chcel auto vyskúšať tak mi nedalo a šlapol som na plyn..kto pozná cestu zo Šale tak vie aké sú tam rovinky.Ked som točil 3rychlostny stupeň do 155km/h bolo to dačo neuveriteľne.Hned som vedel že toto auto ma určite výhody a neprekonateľne prednosti.Po príchode domou som si ho dobre poobzeral a bol čas ho prihlásiť.ako každy vie na slovensku určite nieje ,,korupcia"a preto rovnaké číslo na znacke sa za mince ani nedalo vybaviť.Tak som zobral čo bolo.Další sok som zažil ked som prišiel do poistovne ako ,,klasicky občan"a spýtal som sa na poistku auta.Ked mi mily deduško povedal že ked mi da zľavu 5% tak mi to bude robiť pouhych 23 400sk tak mi srdce vynechalo uder.Šlusne som mu povedal dovidenia.Tak podobne som dopadol všade.Ale zase ked som šiel nato ako nie každý občan tak sa zrazu cena dala upraviť na ,,krásnych" 8900sk.Tiež je to fakt veľa.Ale to je cena za 2.0 obsah.Ako ja vravím,havárie podnecujú k tuningu a tiež sa mi nevyhol konár po búrke a tak bol čas striekať bok auta aj predok. Keďže strýco mi to striekal bolo stroho cele auto až na zadne zvere.A taktiež prišli narad aj výmena kotúčov ako aj predných tak aj zadných.Paltničky značky Brembo a výmena brzdovej kvapaliny.Taktiež bolo potreba vymeniť aj tlmiče ale tie ešte ako tak vydržali a povedal som si neskor.tak sa menili iba uloženia pod tlmičmi a to bolo kvázy zbytocné lebo po 4000km to búchalo znovu kedže tlmiče už neboli moc ok.Taktiež sa menili komplet rozvody a tiež sa pretesnovalo veko s ktorým mam doteraz problemi.Ale k tomu sa ešte dostanem.Celá táto paráda stala viac ako 35 000tisíc a v poctate tam ani nebolo vidno že sa dačo zmenilo.Najazdil som za pol roka 25 000tisíc kilometrov a bolo treba meniť výfuk čo prišlo narad až tento rok.Kedže je to 2.0 obsah bal som sa tam dať neaký rachotiaci výfuk a tak som zvolil DTM a ten si ozaj decentne pradie.Zlep3il sa aj výkon auta aj spotreba kedže ten výfuk sa cely vyvaril a dal napriamo.Ale katalizátor zatial ostal:-)Takiež som mal obuté na astre 17 kolesa ALUTEC a to dodalo autu celkový vzhľad.Tiež sú zmenené spetné zrkadla na M3 síce sú neni vyhriavané,ale to mi vobec nevadí.A taktiež prišla narad aj výmena svetiel a to s toho dôvodu že som bol veľmi nespokojný zo svietivosťou sérioviek.Na jednej českej stránke som našiel číru optiku na Astru a hned som ju aj objednal.O 2tyždne mi prišla UPS a hned som sa rozhodol ich namontovať.Po namontovaní som zistil,že je to ozaj rozdiel a auto chytilo image úplne iný ako malo.Aj ked časom sa ukázalo že to nebola až taká kvalita ako mala byt. A to s toho dôvodu,že na jednom svetle bola padnutá diaľková parabola a od výroby vlastne nebola v nastaviteľnom puzdre a to som si prilepil a podvihol.Vydržalo mi to rok a musel som to znovu rozobrať a znovu prilepiť.Taktiež som musel riešiť problém zo zahmlievaním zadných svetiel aj to som vyriešil silikónom.Celé komplet som ho podlepil a už nezateká a zároveň sa nezahmlieva.Taktiež využitie gule bolo v mojom prípade veľké.Veľkým plus bolo ako rodinne využitie pri stavbe rodinného domu a to s dôvodu sily auta a skoro nepocitovaný zátaže ked som ťahal 550kilovu káru s materialom.To by bolo asi všetko a historii mojej Astry.
Silné stránky
No silne stránky sú hlavne v jazde nad 100km/h.Dá sa povedať že je to taká mala raketa a to s toho dôvodu,že ma malo kilogramou.To robí s Astry ,,projektil".Dá sa povedať,že stíhanie passatom a audinam (1.9,2.5)nieje absolútne žiadny problém.Taktiež Astru brzdia aj predne kotúče aj zadné v pomere 75%/25%.Spolahlivosť motora by som tiež zaradil medzi silne stránky a to s dôvodu,že v jednom týždní som auto požičal na okružnú cestu po Taliansku a alpách.2460km za 8dni a ani jedno zaváhanie.A na nemeckých diaľniciach bolo podpichnete Ferary ktoré sa ,,vlieklo" 190km/h tak vodič na mojej Astre mu blikol nech uhne..samozrejme nestihol ani prečítať mu spézetku ako zrýchlil ale sranda musí byt:-)maximálku auta som skúšal a dosiahol som 222km/h.Ale motor ma už najazdených skoro 200 000km tak ho nenahánam lebo je to už trosku dosť tak max chodím po 200km/h viacej už nie.
Slabé stránky
No slabé stránky je už spomínané veko na motore,respektíve kryt vačky.Veko nie a nie utesniť a ked som už po 15 000km zase to pretesnoval sa mi to absolútne nepači.Komu by sa to páčilo to je jasne a tak som sa informoval u výrobcu čo stým a ked mi povedali,že treba dať vymeniť veko za 8litrov tak som to nechal tak zatial.Uvidíme dokedy ma bude baviť pretesnovať to zároveň s výmenou oleja:-)inač slabé stránky nemá okrem ešte podvozku ktorí treba dať športový,aby sa dalo s autom ozaj šantit na ceste.
Skúsenosti so servisom (poruchy, opravy):
Ako som už spomínal jednalo sa iba o to veko s ktorím mam problém doteraz.Bežené veci ako opotrebenie platničiek samozrejme nestojí ani za zmienku lebo to sú veci čo sa naozaj opotrebujú.
Skúsenosti s predajcom
Skúsenosti s predajcom ako takým nemám.Akurát s bazarom od ktorého som auto kúpil a tam mi vyšli max v ústrety a však kto by nie za cenu predaja svojho tovaru.
Ostatné
astra ma ciru optiku od firmi FK.tak ako aj v predu aj v zadu.dalej sportove platnicky a kotuce znacky Brembo.cele Auto je nastriekané nanovo taktiež je ladené do clear tuningu a to tým,že ma odstranené bočné lišty,zadný stierač a zásterky.Zastiakné sú aj klučky do farby karosérie.Astra ma športový výfuk DTM.Taktiež je výfukove potrubie ladenie napriamo.V predných FK-čkach sú modré žiarovky H1.Aj ked by sa do čočiek hodili xenóny,aj to raz bude:-)
Audio
Audio je zaujímave.Aj ked viem čo by to potrebovalo mam len zatial sériove repraky vzadu a v predu sú G-zera.Aj s výškami.Rádio je iba na kazety značky Kennwood a to s toho dôvodu,že mam v kufri zabudovaný VEXLER na 10CD.Basák je v kufri aj s litrážou o objeme 60l presne vapočítaný na mieru,taktiež aj vyvedenie basreflexu.Natiahnute káble a zosilnovač 4kanal 600w a basak o primere 30.kedze sa mi paci bas uloha bole splnena na 100%hralo to az moc basovo.aj ked to neni pekna hudba ked je pocut len trieskanice ale mne sa to paci:-)kazdy ma ina stil..
Autor recenzie: EFENDY
Fotogaléria
Hlasovanie - priemer: 2.43 ( 23 hlasy )
Bola pre Vás táto recenzia zaujímavá, objektívna ? Alebo Vám
pomohla pri kúpe automobilu? Hlasujte a ohodnoťte tak kvalitu tejto recenzie !
Hodnotenie: 1 = najnižšia bodová hodnota, 10 = najvyššia bodová hodnota