Fiat 500 Abarth 695 Tributo – malé Ferrari pre veľkých chlapcov
Fiat 500 Abarth 695 Tributo – malé Ferrari pre veľkých chlapcovKeď nemáte na Ferrari 430 Scuderia, mali by ste zvážiť túto alternatívu od Abarthu. Modelom 695 Tributo plánuje automobilka Fiat vzdať hold vzpínajúcemu sa koňu a nutnú dávku inšpirácie z Ferrari 430 Scuderia rozhodne nezaprie. Toto auto má štýl, charakter a zábavu zakotvenú priamo v DNA !Zabudnite na všetko ostatné, čo vám teraz prechádza hlavou a venujte všetku pozornosť tomuto nádhernému dielu. Toto auto má niečo do seba a to najmä v podaní úpravcu Abarth, ktorá vie i z roztomilého päťkila (Fiat 500) urobiť nebezpečnú zbraň. Úplne klasicky postupoval Abarth aj pri výrobe 695 Tributo, ktoré malo vzniknúť ako oslava príbuznej značky Ferrari. Abarth jednoducho vzal päťstovku s tým najsilnejším motorom a pustil sa do tvorby, pri ktorej stáli všetky kompromisy až niekde na konci zoznamu. Aby toho nebolo málo, tlačová správa uvádza aj zmienku o spolupráci s inžiniermi Ferrari. Ak toto nie je výnimočný model, tak už vážne neviem. Pravdou je, že radový štvorvalec 1.4 Turbo T-Jet so šesťnásťventilovým rozvodom naladeným na maximum 180 konských síl sme tu už niekoľkokrát mali. Avšak v 695 Tributo je prvýkrát skombinovaný s prevodovkou MTA (Manual Transmission Automated), teda vlastne takým poloautomatom s radením pomocou pádiel pri volante. Zmenám neušiel ani podvozok, ktorý čo do charakteru citeľne pritvrdil, ale nie až tak veľmi, aby sa stal neznesiteľným. Nový je aj výfuk, ktorý o sebe nad tritisíc otáčok dáva patrične vedieť. Predovšetkým si ale každý všimne dokonalý lak Scuderia Red, ktorému kontrujú pruhy Racing Grey a auto ako celok zvýrazňujú karbónové zrkadlá. Ďalšou pýchou 695 Tributa sú xenónové svetlá od Magneti Marelli Automotive Lighting. V interiéri je citeľný športový nádych, kam sa len človek pozrie. Anatomické sedačky Sabelt boli vyvinuté priamo pre Abarth, a okrem čiernej kože sa pýšia karbónovou konštrukciou, takže vážia o desať kíl menej ako štandardné sedadlá. Okrem nich je v kabíne nový kožený volant Jaeger kombinujúci čiernu s červenou a typickou talianskou trikolórou. Z jeho opačnej strany sú umiestnené pádla pre ovládanie prevodovky. Pri detailnom skúmaní určite ešte odhalíte sadu protišmykových hliníkových pedálov s logom škorpióna a množstvo ďalších drobností, ako sú plaketky s výrobným číslom a podobne. Ak sa Abarth nerozhodne na 695 Tribute zbytočne šetriť, mohla by to byť veľmi pekná edícia, ktorá by sa vynímala úplne kdekoľvek - či už pred obchoďákom, vašou bránkou alebo aj na autosalóne Ferrari ako náhradné vozidlo ;-) www.tuning.sk Fotogaléria ( kliknite pre zväčšenie ) |