Lamborghini Murciélago LP640 Yeniceri edícia od Unicate – MEC Design
Pri talianskom mestečku Sant´Agata Bolognese sa v roku 2006 zrodil nový facelift talianskej automobilky Lamborghini s označením Murciélago LP640. Základnom bolo Murciélago, ktorého tvary si nové LP640 ponechalo. Označenie LP „longitudinale posteriore“, určuje polohu motora (vzadu pozdĺžne) a číslo 640 prezrádza, koľko koníkov Lambo v sebe skrýva. Predný nárazník je kompletne prekopaný a teraz autu dodáva ešte viac agresivity. Faceliftom prešli aj bočne prahy, ktoré sú mohutnejšie a majú ešte väčší sací otvor. Najväčšími zmenami však prešla zadná časť Lamba. Športovejší zadný nárazník a inovatívne LED koncové svetlá posunuli nové Lamborghini úplne iným smerom. Toto talianske žihadlo poháňa motor V12 s objemom 6,5 litra, ktorý má výkon 640 koní pri 8000 ot./min a z 0 na 100km/h mu to trvá len niečo okolo 3,4 sekundy. Veľkými zmenami prešiel rovnako ako exteriérom aj celý interiér. Ten Vás hneď po otvorení typických LSD dverí očarí svojimi novými prvkami. Nový typ sedadiel, ktoré sú teraz ešte priestrannejšie a pohodlnejšie sú hlavnou dominantou kokpitu vodiča. Bezpečnosť cestujúcich strážia dva vysoko-objemové airbagy, pri ktorých sa rýchla jazda zdá oveľa bezpečnejšia. Nové Lamborghini Murciélago LP640 je dôkaz toho, že aj dokonalé sa dá vylepšiť. Keď vidíte v jednej vete svetový rekord a Lamborghini Murciélago, medzi tunermi sa začína šepkať, že sa určite jedná o extrémnu úpravu, ktorá v sebe snúbi rýchlosť a bezpečnú jazdu. Ale to nie je spôsob, ako Unicam (Mec Design) robí autá. Nemecký tuner posunul úpravy inou cestou a tou Yeniceri Edition Murcielago. Unicam odhalili ich posledný výtvor, Lamborghini Murciélago LP640 2009 a dal mu názov Yeniceri Edition. Meno nebolo vybrané náhodne ale inšpirované elitným vojskom z Osmanskej ríše - to najlepšie z najlepšieho. Tak ako aj elitné vojská tak aj toto Lamborghini, vzbudzuje strach svojím ohlušujúcim zvukom. Môže zato novo vyvinutý výfukový systém. Ten zvyšuje výkonnosť cca o 20 koní. Talianske vozidlo so 6,5-litrovým motorom V12, to posunulo na celkový výkon 660 koní. Výfukový systém Yeniceri Edition dokáže vyprodukovať neuveriteľných 120dB (!!!). Pre porovnanie stíhačka produkuje 130 dB. Jediné čo po stránke upgradu klesalo bola výška vozidla. Lamborghini je teraz o 2 cm bližšie k asfaltu. Murcielago má obuté Unicam ConcavTen disky MEC design s chrómovaným lemom a matným čiernym stredom. Tie dokonale ladia z celkovým prevedením a lakovaním vozidla, ktoré je tiež v čiernej ´stealth´ farbe. Bežné obutie aké je na takýchto automobiloch zvyčajné býva 8,5x20 s 2 cm vonkajším lemom a 235 šírkou pneumatiky na prednej náprave a 13x20 s 12 cm vonkajším lemom a 335 šírkou pneumatiky na zadnej náprave. Páni z Unicate však mali ešte iné plány, a podarilo sa im obuť kolesá s rozmermi 10,5x20 s 8 cm lemom a 285/25 ZR 20 pneumatikou na prednej náprave a 13,5 x21 s 12 cm lemom a 375/25 ZR 21 pneumatikou na zadnej. Práve rozmery pneumatík sa zaslúžili o svetový rekord, ktorý Lamborghini dostalo. LP640 tiež disponuje, teraz vo svete veľmi modernou technológiou denného svietenia, tzv. day light. Unicate implantovalo 5 LED svetiel pod predné zatmavené svetlomety do veľkého otvoru v nárazníku. Zatiaľ čo zvonku vypadá Lamborghini nenápadne, vnútri interiéru sa blyští športový volant s povrchom z uhlíkových vlákien a kože. V celom interiéri sa ako aj na volante snúbi koža s karbónom a spolu s kontrastným prešívaním pošteklia zmysly nejedného nadšenca Lamborghini. Uhlíkovými vláknami bolo potiahnuté snáď všetko čo sa len dalo. Stredová konzola, kúrenie, radiaca páka a všetky lišty v interiéri majú teraz dokonale pevný a kvalitný povrch. O ozvučenie sa stará hudobný systém poháňaný 2 – pásmovou repro sústavou, zosilňovačom a subwooferom. Po úprave od Mec Design, sa Yeniceri edícia Lamborghini Murcielago LP640 stáva jedným z najviac štýlových a najjemnejšie upravených automobilov sveta. www.automenu.sk / www.tuning.sk Fotogaléria ( kliknite pre zväčšenie ) |