Automenu - Magicar M870AS - evolúciu nezastavíš
Auto Baterky s.r.o. banner
Online Eurokalkulačka:
SKK
SKK
EUR
EUR
Využite akcie, ktoré vám ponúkajú partneri spoločnosti Automenu.

  Zobraziť všetky akcie

NAJNOVŠIE

Akcia ŠROTOVNÉ
Pri odovzdaní starého kusu autobatérie adekvátnej veľkosti zľava na nákup novej autobatérie....
Repasovane napravy Peugeot Citroen,Renault
Rpeasované zadné nápravy Peugeot 306 a Citroen Xsara, výmena nápravy u nás v rervise za 55 €...
Autobatérie online - VARTA, EXIDE, Banner
www.autobaterie24.sk, autobatérie VARTA, BANNER, EXIDE - doprava do 24 HOD, osobny odber v Bratisla...

NÁHODNÉ

Dvere na VW Golf III
Dvere VW Golf III LZ, LP, PP - Grafit , LP- tmavomodré, LZ- Tmavý grafit ...
Najlacnejšie xenony!
H7 - 6000k Záruka: 24 mesiacov Certifikát kvality ISO 9001:2000 Atest bezpečnosti Intertek E...
Castrol Magnatec (Letná akcia do 21.7.)
Objednávanie: www.olejposta.sk Akciové produkty: Castrol Magnatec A3/B3 10W-40, Castrol Magnatec D...

Sadzobník pokút

PONUKA PRÁCE

PRÁCU PONÚKAJÚ

Pravidelná preprava tovaru do 1,5T.
Ponukame pravidelnú prepravu tovaru do 1,5t. Peugeot Boxer . Cena dohodou. ...
Lakovník/Natierač pre Air Livery Ltd.
Ponúkame prácu Lakovníka/Natierača pre Air Livery Ltd. Náplňou práce je povrchová úprava lietadiel –...
Montážne zastúpenie
Hladáme seriózneho zástupcu na montáž a predaj autofólií v Komárne. Ponúkame nadštandartný zárobok a...

  Zobraziť všetky ponuky


PRÁCU HĽADAJÚ

prevoz automobilov,vyrobkov vatšich rozmerov,
VW sharan 7 miest prives špecialny,vyklapaci.plošina 4-2m.spolahlivo,rychlo.Aj zahraničie.Ceny dohod...
Preprava cohokovek Ke-okolie
Ponukám nákladnú autodopravu: Avia sklapac -3, 5t-3, 20m Avia skrinova-3, 5t-4, 50m-7m Dovoz-št...
Osobná preprava limousine Škoda Superb
Súkromná osobná preprava limousine Škoda Superb , po celej EU. Serióznosť, spoľahlivosť. Podrobnej...

  Zobraziť všetky ponuky

ANKETA

Dodržiavate servisné intervaly na výmenu oleja?

áno
Anketa 3475(43%)

nie
Anketa 2179(27%)

snažím sa
Anketa 2381(30%)

Hlasovalo: 8035

REKLAMA

AUTOKLUBY

Opel
Opel Club
BMW
BMW Club
Ford
Ford Club
Cabrio
Kabriolety
Toyota
Toyota Club
Alfa
     Alfa Club     
Škoda
Auto Škoda Club
Swift
Swift Club
Škoda
Audi Club
Swift
Golf Club

Magicar M870AS - evolúciu nezastavíš

  « späť na úvodnú stránku

Magicar M870AS - evolúciu nezastavíš

Začiatkom leta 2007 bola na náš trh predstavená novinka v podobe Magicar M100AS ako vlajková loď tohto výrobcu a následovník obľúbeného a niekoľko rokov predávaného modelu 9000B. V týchto dňoch sa do predaja dostáva najnovší model Magicar M870AS.
Ako už označenie "AS" (S=start) napovedá, jedná sa o alarm s funkciou diaľkového štartu, teda plnohodnotného nasledovníka predchádzajúceho modelu. Pozrime sa teda bližšie, čo všetko sa zmenilo, pribudlo a vylepšilo.

Diaľkový ovládač

Na prvý pohľad len veľmi skúsené oko spozoruje rozdiel medzi predchádzajúcim (M100AS) a novým modelom (M870AS). Tvar a vyhotovenie ovládača, ktorý bol po prvý krát predstavený s predchádzajúcim modelom ostáva zachovaný, k jemným zmenám však došlo na displeji samotného ovládača. Aj to je jeden z dôvodov, prečo nie je možné vzájomne kombinovať ovládače určené pre jednotlivé alarmy, to si ale rozoberieme v samostatnej časti.

Displej

Keďže alarm už nedisponuje funkciou vyhľadávania vozidla, jej ikona "P" bola odstránená aj z diaľkového ovládača. Myšlienka tejto funkcie nebola zlá, avšak v celku nie dokonalé vypracovanie a len veľmi sporadické využívanie spôsobili, že bola užívateľmi len minimálne využívaná. Aj z toho sa pristúpilo k jej odstráneniu, čím sa ušetril priestor v ovládači (HW aj SW) pre zoptimalizovanie a vylepšenie ostatných funkcií.
Ďalším rozdielom displeja v porovnaní s modelom 100 AS je absencia autíčka 2nd v dolnej časti ovládača. Funkčne neprislúchal k žiadnej funkcii, aj preto bola táto ikonka z modelu M870AS úplne odstránená.

Ovládanie - tlačidlá

Tak ako je už u alarmov Magicar zvykom, k najčastejšie používaným funkciám sa dostanete krátkym stlačením jedného zo štyroch tlačidiel. Logika priradených funkcií je zároveň taká, že ani krátke nechcené stlačenie nespôsobí niečo neštandardné ako napr. diaľkové naštartovanie, otvorenie kufra, či prenastavenie správania sa alarmu. Zjednodušene povedané, krátke stlačenie zapína/vypína alarm ako celok a k nemu cez AUX pripojené zariadenia. Každá zmena stavu alarmu alebo nastavenia je zvukovo a vibračne signalizovaná, takže by sa nemalo stať, že ste niečo zapli a pritom o tom neviete. Ak sa Vám ale často stáva, že omylom zapínate jednotlivé funkcie, určite si obľúbite tlačidlo IV, ktorého dlhým stlačením uzamknete celú klávesnicu.

Krátke stlačenie tlačidla / Funkcia
I Zapnutie / vypnutie alarmu
II Zapnutie / vypnutie AUX 1
III Zapnutie / vypnutie AUX 2
IV Kontrola stavu vozidla

Z užívateľského hľadiska je asi najväčším prínosom pozmenená funkčnosť tlačidiel diaľkového ovládača. U predchádzajúcich modelov sa funkcia "Auto" - automatické odomknutie/uzamknutie vozidla a tým aj aktivácia/deaktivácia alarmu podľa vzdialenosti od vozidla, aktivovala dlhým stlačením tlačidla 1. Toto tlačidlo zároveň slúži aj na manuálnu aktiváciu/deaktiváciu alarmu. Tento postup, kedy identickým tlačidlom sa obsluhuje funkcia, resp. zapína jej automatické fungovanie, je síce logický, často však dochádzalo k nechcenej aktivácii danej funkcie. Stačilo o niečo dlhšie podržať tlačidlo a alarm sa začal správať iným ako obvyklým spôsobom. Množstvo užívateľov sa následne sťažovalo, že po manuálnom uzamknutí vozidla, v priebehu niekoľkých sekúnd dôjde k jeho otvoreniu. Následné otvorenie spôsobovala práve aktivovaná funkcia "AUTO", ktorá vyhodnotila, že sa užívateľ nachádza pri vozidle a je preto potrebné alarm deaktivovať. Aby k nechcenému zapnutiu tejto funkcie nedochádzalo, jej aktivácia je v novom modely možná iba súčasným stlačením tlačidiel II a IV po dobu dvoch sekúnd. Pri takejto aktivačnej kombinácii je takmer vylúčené, aby došlo k nechcenému zapnutiu alebo prenastaveniu tejto funkcie.

Funkčnosť a značenie

Ako už bolo spomenuté, napriek značnej podobnosti nie je možné použiť diaľkový ovládač z autoalarmu M100AS pre M870AS a naopak. Okrem jemných dizajnových úprav prešiel ovládač, rovnako ako celý alarm, množstvom vylepšení. Niektoré boli iba nevyhnutnou reakciou na upravenú funkčnosť alarmu (zasielanie informácií na všetky ovládače), došlo však aj k úpravám samotného ovládača a hlavne, komunikácie medzi alarmom a ovládačom. Pri komunikácii sa používa najnovší algorotmus kódovania informácií s prepracovanejším plávajúcim kódom.
Náhradný alebo ďalší dvojcestný ovládač bude k dispozícii pod označením MR561. Na trh je uvádzaný súčasne s týmto autoalarmom.

Riadiaca jednotka

Aj riadiaca jednotka prešla výraznejšou zmenou, ktorá sa na prvý pohľad prejaví menšími rozmermi (9,5 x 11,5 cm), vďaka ktorým je až o 3 centimetre kratšia ako u modelu 100 AS. Cieľom všetkých úprav bolo vylepšiť špičkový alarm na základe pripomienok zákazníkov, ale aj ako súčasť prirodzeného technologického vývoja. Boli preto stanovené požiadavky na produkt, ktoré si vyžiadali viaceré zmeny. Tie sa týkali softwérovej výbave alarmu, harwerovej konštrukcie s následným výstupom na inovované konektory. To znemožňuje zapojenie nového alarmu na "starú" (M100AS) kabeláž. Ako sa však zmeny prejavia navonok?

Užívateľ

Veľmi podstatným rozdielom je fakt, že alarm už komunikuje so všetkými naprogramovanými ovládačmi. Všetky doterajšie alarmy Magicar odosielali správu iba na posledný použitý ovládač. Ak ste teda používali dva pre jedno vozidlo súčasne, ak ste použili prvý a odošli ste s ním preč, napriek tomu, že druhý ovládač bol v dosahu, nebol informovaný o akejkoľvek zmene stavu vozidla. V takýchto prípadoch bolo treba vždy odkontrolovať vozidlo - napr. stlačením "4" na ovládači, od tohto momentu už alarm komunikoval práve s týmto ovládačom. U modelu 870 už tomu tak nie je, alarm vždy odosiela informáciu o zmene stavu vozidla na všetky naprogramované ovládače.
V súvislosti s ovládačmi uloženými v pamäti alarmu došlo ešte k jednej, bezpečnostnej zmene. Pri vstupe do programovania ovládačov sa vždy vymažú všetky naprogramované ovládače. Ak teda používate len jeden ovládač, nie je potrebné jeho programovanie na všetky pozície, len aby ste mali istotu, že v pamäti už neostali staré. Jediným negatívom nového prístupu pri zasielaní informácií o stave vozidla je fakt, že čím viac ovládačov máte v alarme naprogramovaných, tým dlhšia je odozva medzi alarmom a ovládačom. Alarm totiž potvrdenie každého príkazu, resp. zmenu stavu postupne zasiela na všetky ovládače a počas tejto doby má obmedzenú schopnosť prijímania ďalších pokynov.
Pribudol aj samostatný vstup pre prídavný snímač, prednostne určený pre pripojenie ultrazvukových senzorov. Na tento vstup je však možné priamo pripojiť aj ľubovoľný iný snímač, s napájaním 12V a ukostrením signálneho vodiča pri narušení. Jeho narušenie je na diaľkovom ovládači samostatne signalizované nápisom "Ultr".
Funkcia diaľkového štartu má množstvo svojich priaznivcov, pričom aktivácia rezervačného režimu cez ručnú brzdu (používaná u Magicar 3000) bola veľmi obľúbená. Napriek absencie u modelov 9000B a 100AS sa výrobca na žiadosť užívateľov opäť vracia k tomuto zaužívanému spôsobu predvoľby diaľkového štartu.
Ako už bolo spomenuté, výraznou zmenou prešla logická - softwérová výbava, ktorá lepšie využíva štandardné príslušenstvo. Takýmto príkladom je využitie interiérového teplotného čidla, ktoré bolo v doterajších modeloch využívané iba ako informácia o vnútornej teplote vozidla. Magicar M870AS však dokáže toto čidlo využiť ako podmienku diaľkového štartu. Hlavne v zimnom období kedy si nechávate ráno, pre chladné počasie auto predhriať, na čo slúži funkcia štartovania v prednastavený čas. M870AS má však možnosť nastavenia podmienky nízkej teploty, kedy k automatickému naštartovaniu vozidla v prednastavený čas dôjde iba v prípade, že teplota v interiéry poklesla pod prednastavenú hodnotu. Ak si teplotnú podmienku pri štarte nenastavíte, k automatickému naštartovaniu vozidla dôjde vždy v danú hodinu.
Ďalším softwerovým vylepšením je možnosť nastavenia aktivity snímačov. Táto programová možnosť užívateľovi umožňuje širšie využitie alarmu bez toho, aby bol obmedzovaný náväznosťou niektorých bezpečnostných funkcií. Napríklad aktivácia nezávislého kúrenia cez AUX by mohla spôsobiť otrasy, resp. aktivovať ultrazvukové čidlá. Správnym naprogramovaním alarmu sa nastavia podmienky ich funkčnosti, či nefunkčnosti, teda ako v našom prípade, aktivácia AUX deaktivuje snímače.
Napriek tomu, že alarm obsahuje dva samostatné výstupy AUX, v prípade využívania funkcie diaľkového štartu je pre ovládanie Transponder Bypass modulu využívaný AUX 2. Je preto len na "vyťaženosti" alarmu a užívateľskom nastavení, čo všetko alarm umožňuje. Výhodou je, že v prípade, ak sa nezapájala funkcia diaľkového štartu alebo nie je potrebné používanie Bypass modulu sú k dispozícii dva plnohodnotné AUX výstupy. Ak ale Bypass zapojený je, k dispozícii ostáva už iba jeden AUX.
Väčšina autoalarmov disponuje možnosťou núdzového odstavenia bezpečnostným kódom. Keďže práve možnosť odstavenia alarmu jednociferným kódom bývalo najzraniteľnejším miestom alarmu, prešla aj táto funkcia výraznou zmenou. Bezpečnostný kód je užívateľsky nastaviteľný v dvojcifernom rozsahu 11-99. Časové rozostupy medzi zadávaním kódu a ďalšie logické obmedzenia znemožňujú zneužitie tejto funkcie nepovolanou osobou.

Montážnik

Samostatný vstup pre prídavný snímač značne uľahčuje jeho montáž, ako aj prípadnú diagnostiku chyby. Ak náhodou dochádza k samovoľnému spúšťaniu alarmu, dá sa rýchlejšie a presnejšie určiť, ktorý senzor, resp. vstup daný problém spôsobuje.
Na spínanie výstupu pre otváranie kufra je použíté spínané relé, čím sa výstupné zaťaženie zvýšilo z 250 mA (u M100AS) na 10A. Vďaka tomu je možné priamo na výstupný vodič pripojiť elektromagnet alebo silový vodič. U predchádzajúcich modelov sa toto zapojenie muselo riešiť s prídavným relé modulom.
Montáž by mala byť uľahčená aj rozšíreným výstupom centrálneho uzamykania, kde je možné kompletne ovládať zamykacie a odomykacie impulzy vrátane ich dĺžky a polarity s výstupným zaťažením až 15A. Samozrejmosťou sa stáva možnosť nastavenia dvojitého odomykacieho a uzamykacieho impulzu. Novinkou je aj možnosť zapojenia výstupu na smerovky cez tlačidlo výstražného trojuholníka, čo v mnohých prípadoch značne zrýchli a zjednoduší montáž.
Model 870AS je pre potreby diaľkového štartu vybavený vstavaným modulom snímania otáčok. Ubudla možnosť snímania šumu motora, zachovaný ostal alternátor. Odpadla aj potreba kalibrácie otáčok. Alarm má detekciu naštartovaného motora riešené softwareovým algoritmom, ktorý je spoľahlivejší hlavne pri meniacich sa vonkajších teplotách, s čím sa mení aj úroveň voľnobežných otáčok.

Snímanie až od 5V

Napriek tomu, že je to "iba" jedno z ďalších vylepšení, myslím si, že väčšina montážnikov uzná, že táto maličkosť si zaslúži vlastný nadpis a odsek. Alarm tak ako všetci predchodcovia obsahuje klasické vstupy pre dvere, parkovacie svetlá a žhavenie s reakciou na kladné napätie. Často však pri priamom napojení na vozidlo dochádzalo k falošným poplachom. Moderné vozidlá často autonómne testujú svoje zapojenia, čím sa do obvodov dostáva minimálne napätie, niekoľko mV. To však stačí na aktivovanie alarmu, ktorý sníma výskyt akéhokoľvek napätia. Pre odstránenie takýchto falošných poplachov bolo potrebné zapájať k alarmu prídavné relé alebo iné elektronické súčiastky, ktoré pripojili zaznamenané napätie na signálny vodič alarmu iba v prípade, že hodnota napätia bola napríklad min. 3V. Počas rokov praxe sa takáto úprava vodičov či zapojenia stala montážnou rutinou, ktorá sa momentálne stáva nepotrebnou. Citlivosť alarmu na signálnych vodičoch je nastavená na aktivovanie až v prípade, že zaznamenané napätie má úroveň minimálne 5V. Tým by sa malo predísť väčšine falošných poplachov, ktoré spôsobovalo priamo vozidlo autodiagnostikou.

Príslušenstvo

Všetky alarmy Magicar podporujú funkciu odstavenia vozidla bezpečnostným kódom cez RPS senzor. Jeho vyhotovenie a funkčnosť ostávali roky takmer nezmenené, teraz však zaznamenal výraznú zmenu dizajnu, funkčnosti a užívateľského komfortu. Hlavným prínosom je zabudované tlačítko, takže pre nastavovanie kódov alebo iných funkcií už nie je potrebné štandardné vyklopávanie na okno, je možné použiť spoľahlivejšie - interiérové tlačítko. Vstavaná LED dioda je intenzívnejšia, so svietivosťou na vonkajšiu aj vnútornú stranu vozidla.
Pre vozidlá, kde nie je možné pripojenie na pôvodný kapotový spínač, resp. takýto spínač vôbec neobsahujú, sa štandardne s alarmami Magicar dodával aj kapotový spínač. S novým modelom alarmu prichádza aj vynovený "kapoťák", ktorý by vďaka svojej konštrukcii mal byť odolnejší, spoľahlivejší a jednoduchšie nastaviteľný.
Ostatné komponenty sa menili len minimálne, resp. vizuálne sú bez zmeny. Novinkou v ponuke odporúčaného príslušenstva je kompletne inovovaný jednocestný ovládač. Napriek zaužívanému dizajnu, ktorý bol zavedený už s modelmi 3000/4000 často dochádzalo k omylom a zámene, pretože dizajnovo sa jednalo o identické ovládače. Nový ovládač s označením MR762 je s predchádzajúcimi nezameniteľný, na jeho tvar si však budeme musieť chvíľu zvykať. Niekomu sa zapáči už na prvý krát, niekomu sa možno nebude páčiť. Zmena jednocestných ovládačov však bola z viacerých dôvodov nevyhnutná.

Resumé

Na prvý pohľad sa môže zdať, že najnovší Magicar M870AS prináša hlavne drobné vylepšenia. Jedná sa ale o podstatné a žiadané "maličkosti" , ktoré vytvárajú nový úžasný produkt. To všetko so zachovaním rokmi overených a užívateľmi obľúbených funkcií. Nesnaží sa o žiadnu revolúciu, u ktorej nie je vždy isté, čo zostane, keď opadne prvotný ošiaľ. Výrobca si zvolil cestu evolúcie a nám ostáva iba veriť, že po rokoch skúseností budeme môcť konštatovať, že to bola tá najlepšia cesta akou sa mohlo ísť.

shop.automenu.sk