Škodovky na Slovensku stále vedú
BRATISLAVA 11. júla - Počas prvých šiestich mesiacov tohto roka sa podľa policajnej štatistiky na Slovensku zaregistrovalo 39 684 nových osobných a malých úžitkových áut do 3,5 tony. Medziročne to predstavuje nárast o 2,05 %. V júni sa z toho zaregistrovalo celkovo 7 644 automobilov, čo znamená v porovnaní s rovnakým obdobím vlaňajška pokles o 2,54 %. Ako ďalej informovala Mária Nováková zo Združenia automobilového priemyslu SR (ZAP), celkový prírastok odbytu za doterajších šesť mesiacov roku sa udržiava iba vďaka vysokému, takmer 30-percentnému medziročnému nárastu registrácií vo februári. "Zvyšných päť mesiacov tohto roka, vrátane júna sa zachoval trend poklesu odbytu osobných a malých nákladných automobilov," doplnila. V prvom polroku tohto roka mala na slovenskom automobilovom trhu najväčší podiel značka Škoda s trhovým podielom 22,81 %, druhú priečku najpredávanejších áut v SR obsadili vozidlá značky Citroën so 7,18-percentným podielom na trhu. Treťou najžiadanejšou značkou bol Peugeot s trhovým podielom 7,13 %. Štvrté miesto patrí automobilom značky Volkswagen so 7,05 % a piate Suzuki s 5,41-percentným podielom na trhu. Ďalej nasledovali automobily Renault s 5,19-percentným podielom, Ford s podielom 4,94 %, Kia dosiahla podiel 4,92 %, Opel 4,71 % a desiatku najžiadanejších značiek uzatvára Hyundai s 4,34-percentným podielom na trhu. V období od začiatku januára do konca júna 2007 sa v kategórii nákladných automobilov hmotnosti od 3,5 do 12 ton zaregistrovalo 606 vozidiel, čo je medziročne viac o 48,16 %. Najžiadanejšou značkou bolo opäť Iveco s podielom na trhu 37,62 %, druhú priečku obsadili automobily značky Renault Trucks s 14,85-percentným podielom a tretie miesto patrí vozidlám značky Mitsubishi-Fuso s podielom 14,36 %. Počet registrácií nových nákladných automobilov hmotnosti nad 12 ton zaznamenal medziročný nárast o 23,68 %, keď sa do konca júna 2007 zaregistrovalo 2094 vozidiel uvedenej kategórie. Vedúcou značkou tejto kategórie je Scania s trhovým podielom 18,86 %. Druhou v poradí je Volvo so 17,19 % a nasleduje Mercedes-Benz so 16,38-percentným trhovým podielom. V sledovanom období zaregistrovali tiež 158 nových autobusov, čo je o 48,53 % menej ako počas rovnakého obdobia minulého roku. Vedie značka Irisbus, ktorá má 55,06-percentný podiel, nasleduje SOR s 25,31 % a ďalšie miesto patrí autobusom značky Renault s podielom 5,69 % na všetkých registráciách v danej kategórii. SITA WEBNOVINY |